-LOGO-



Elektromobily Mitsubishi Evolution:

Mitsubishi stále patří ke skupině velkých automobilek, které se

již mnoho let vážně zabývají vývojem a výrobou elektromobilů.


- 1. generace Elektromobilu Mitsubishi s motory v kolech. -

1. generace Elektromobilu Mitsubishi s motory zabudovanými přímo v obou zadních kolech.


Bohužel některé jiné velké společnosti které také v minulých letech

vyráběly elektromobily se dnes již zabývají pouze výrobou spalovačů

alternativních paliv a od vývoje elektromobilů odešly (např. VW).


- Volkswagen: nejprve výroba elektromobilů, nyní spalování natlakovaného plynu CNG :-( -

Například Volkswagen: nejprve výroba čistých elektromobilů, nyní spalování natlakovaného plynu CNG :-(


Jiné firmy se snažili překlenout krátké meziobdobí nedostatku dostupných

baterií výrobou vozidel s hybridním kombinovaným pohonem. (např. Toyota).


-Toyota: nejprve výroba elektromobilů, následně hybridy, nyní Plug-in Hybridy, zítra.......-

Například Toyota: nejprve výroba elektromobilů, následně hybridy, nyní Plug-in Hybridy, zítra........?


Nyní s příchodem nových Lithiových akumulátorů je Většina velkých firem

připravena nasadit elektromobily do výroby v nejbližších několika letech.

V současné době, především díky těmto Lithiovým akumulátorům nastává

renesance a návrat ke kořenům ve výrobě elektromobilů. Hlavně menší

výrobci rychle pochopili svojí šanci jak se na přeplněném automobilovém

trhu prosadit a již nyní přišli na trh s novými elektromobily,které svými

jízdními parametry jistě přesvědčí i ty nejskalnější elektropesimisty.

Viz. hlavní strana portálu - Nové sportovní elektromobily v prodeji.


- Hlavní strana portálu - Nové elektromobily v prodeji. -

Viz. hlavní strana portálu - Nové sportovní elektromobily v prodeji.


Mitsubishi na rozdíl od jiných výrobců nepoužívá ve výrobě svých

elektromobilů "osvědčené" technologie ze spalovacích modelů, ale

má na to vyvinutou zcela novou platformu.Jsou to hlavně převodovky,

poloosy a náhony, které nahrazuje unikátním řešením elektromotorů

obsažených přímo v kolech vozidla. Tzv. Mitsubishi In-wheel motor.


MIEV - Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle


-MIEV 1-    -MIEV 2-

1. generace elektromotoru, hermeticky uzavřený a chlazený vodou. (použitý v obou zadních kolech modelu COLT)

Tento systém se především v poslední době ukazuje jako pohon budoucnosti,

právě tímto směrem se bude pravděpodobně ubírat další vývoj elektromobilů.

Vždyť již nyní tento nápad s úspěchem přebírají i konkurenční výrobci.


-MIEV 3-

2. generace elektromotoru, odlehčený, chlazený vzduchem. (použitý ve všech čtyřech kolech modelu LANCER)


Mitsubishi vyvíjí hned dva modely elektromobilů, COLT a LANCER.

V obou případech je použit systém MIEV - elektromotory v kolech.


-Colt MIEV-    -Lancer MIEV-


Elektromotory jsou vyrobeny společně s firmou Toyo Denki Seizo.

Každý z nich má maximální výkon 50 kW, nejvyšší točivý moment je

518 Nm a maximální otáčky 1500 min-1. Rozměry motoru činí 445 mm

Velikost pneumatik je 255/30 ZR20. Nejvyšší rychlosti dosahuje až

180km/h a dojezd na jedno nabití je okolo 180 km. Celý systém je

napájen ze sady li-ion baterií umístěných v zadní části podlahy.


-rozlození technologie-


Mitsubishi je také pravidelným účastníkem Japonské elektromobilové

rallye, která se koná každoročně na ostrově Šikoku již od roku 1998.

Mitsubishi plánuje uvedení systému MIEV ve všech čtyřech kolech na

trh kolem roku 2010. Již nyní lze zakoupit Mitsubishi COLT MIEV s

motory v zadních kolech. Jeho cena je však zatím stále ještě velmi

vysoká a to hlavně z důvodu použití nákladných Li-ion akumulátorů.


-Li-ion Battery module-    -Li-ion Battery pack-

Lithium-iontové články vyvinuté pro Mitsubishi firmou Matsushita Electric (Panasonic).





Technické parametry.




-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2007. All rights reserved