Prototypy a přestavby vozidel TRABANT na elektromobily:
Trabant byl v minulých letech pravděpodobně nejčastěji svépomocí
přestavovaným automobilem. Jeho velkou výhodou oproti jiným byla
jeho jednoduchá konstrukce a nízká hmotnost. Náhradou za spalovací
motor se používaly různé druhy stejnosměrných elektrických motorů.
Přestavba vozidla Trabant ve Velké Bíteši
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Původní zůstávala převodovka a někdy i spojka. Převodovka
Trabanta měla určitou výhodu v tom, že 4. rychlostní stupeň
obsahoval volnoběžku, takže při dojíždění např. ke křižovatce
nebylo nutno vyřazovat. Nevýhodou to však bylo v případě, že
se používalo zpětné dobíjení baterií při brždění motorem tzv.
rekuperaci. Tu bylo možno tím pádem používat pouze pro nižší
převodové stupně. Jízdní parametry takového vozu nebyly nijak
oslnivé, ale jako třeba vozidlo určené na nákupy v malém okruhu
několika km spolehlivě dostačovalo. Viz. Trabant elektromobil.
Přestavba vozidla Trabant ve Velké Bíteši
KLIKNI na obrázek pro další informace.
V roce 1984 vyšel v časopise Svět Motorů článek pojednávající
o podobné přestavbě, která byla dokonce oficiálně podporována
tehdejší Československou komisí pro elektromobily ÚV Svazarmu.
Viz. test Světa Motorů Tabant ELECTRIC
Přestavba vozidla Trabant SVAZARM
KLIKNI na obrázek pro další informace.
Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2007. All rights reserved