-LOGO-



Prototypy a přestavby vozidel TRABANT na elektromobily:

Trabant byl v minulých letech pravděpodobně nejčastěji svépomocí

přestavovaným automobilem. Jeho velkou výhodou oproti jiným byla

jeho jednoduchá konstrukce a nízká hmotnost. Náhradou za spalovací

motor se používaly různé druhy stejnosměrných elektrických motorů.


Přestavba vozidla Trabant ve Velké Bíteši

- Přestavba vozidla Trabant ve Velké Bíteši -

KLIKNI na obrázek pro další informace.


Původní zůstávala převodovka a někdy i spojka. Převodovka

Trabanta měla určitou výhodu v tom, že 4. rychlostní stupeň

obsahoval volnoběžku, takže při dojíždění např. ke křižovatce

nebylo nutno vyřazovat. Nevýhodou to však bylo v případě, že

se používalo zpětné dobíjení baterií při brždění motorem tzv.

rekuperaci. Tu bylo možno tím pádem používat pouze pro nižší

převodové stupně. Jízdní parametry takového vozu nebyly nijak

oslnivé, ale jako třeba vozidlo určené na nákupy v malém okruhu

několika km spolehlivě dostačovalo. Viz. Trabant elektromobil.


Přestavba vozidla Trabant ve Velké Bíteši

- Přestavba vozidla Trabant ve Velké Bíteši -

KLIKNI na obrázek pro další informace.


V roce 1984 vyšel v časopise Svět Motorů článek pojednávající

o podobné přestavbě, která byla dokonce oficiálně podporována

tehdejší Československou komisí pro elektromobily ÚV Svazarmu.

Viz. test Světa Motorů  Tabant ELECTRIC


Přestavba vozidla Trabant SVAZARM

- Přestavba vozidla Trabant SVAZARM -

KLIKNI na obrázek pro další informace.





-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2007. All rights reserved