-LOGO-



Elektromobily OPEL Impuls:

V 90tých letech se elektromobily těšily poměrně velkému

zájmu veřejnosti, tomu se postupně přizpůsobovali všichni

velcí výrobci alespoň jedním modelem na elektrický pohon.

Ani automobilka OPEL (na některých trzích VAUXHALL)

nezůstávala pozadu a již v roce 1990 představila elektromobil

odvozený od svého tehdy nového modelu Kadett - Impuls 1.


-OPEL / VAUXHALL Kadett Impluls 1-

Elektromobil OPEL Kadett Impuls 1


Tento vůz nebyl určený pro lámání rekordů, ale naprosto

splňoval parametry pro běžné používání v městském provozu.

Jeho pohonná jednotka stejnosměrný elektromotor o výkonu

16 kW mu umožňoval maximální rychlost 90 km/h a olověné

akumulátory dokázaly dodávat energii do vzdálenosti 70 km.


- časopis AUTOMOBIL Revue-

Některé následující obrázky jsou použity z recenze časopisu AUTOMOBIL revue.


V roce 1992 byl na výstavě v Maastrichtu představen nový

model Impuls 2, který byl postaven na základech modelu

Astra Caravan. Třífázový elektromotor měl výkon 45kW a

35 Ni-Cd akumulátorů o celkovém napětí 210V vydrželo

pohánět tento elektromobil na cca 80km na jedno nabití.


-OPEL / VAUXHALL Astra Impluls 2-

Elektromobil OPEL Astra Impuls 2


Další vývojová fáze Astra Impuls 3 byla vybavená výkonnými

Na-NiCl bateriemi, které však měly tu nevýhodu, že pracovaly

pouze při vysokých teplotách cca 300°C. Jednotlivé články byly

proto uzavřeny ve speciálních termopouzdrech. Z toho důvodu

se však výrazně zvětšila jejich velikost. Tato vozidla se vyráběla

v desítkách kusů ročně a účastnila se ekoprojektů po celé Evropě.


-OPEL / VAUXHALL Astra Impluls 3-

Elektromobil OPEL Astra Impuls 3


Bateriové sady verze 2 a verze 3 se lišily nejen typem a počtem

použitých článků, ale také jejich různým rozmístěním ve vozidle.


-OPEL / VAUXHALL rozložení součástí-

Rozložení součástí Elektromobilu OPEL Astra Impuls2-3.


Na-NiCl baterie byly ve voze uloženy na dvou místech, vpředu nad

elektromotorem a vzadu pod podlahou kufru. Díky větším rozměrům

zadních baterií, musela být lehce zvýšena podlaha ložného prostoru.


-OPEL / VAUXHALL pohled do kufru se zvýšenou podlahou-


Elektromobil OPEL Astra Impuls3 baterie Sodik/Síra pohled do kufru se zvýšenou podlahou.


Ni-Cd baterie byly ve voze uloženy na třech místech, vpředu nad

elektromotorem a vzadu pod podlahou kufru ve dvou částech. Proto

tedy mohla podlaha ložného prostoru zůstat ve standartní poloze.


-OPEL / VAUXHALL pohled do kufru-


Elektromobil OPEL Astra Impuls2 baterie Ni-Cd pohled do kufru.


Impuls 3 poháněl stejný elektromotor jako byl v předchozí verzi.

Maximální rychlost byla 110km/h a dojezd na jedno nabití 140km.


-OPEL / VAUXHALL pohled do motorového prostoru-


Elektromobil OPEL Astra Impuls3 pohled do motorového prostoru.


Vytápění obou verzí bylo řešeno standartním vodním okruhem,

který vyhřívalo benzinové topení Webasto. Ve výbavě nechyběl

posilovač řízení a brzd včetně ABS a také elektrická klimatizace.


-OPEL / VAUXHALL benzinove topeni-


Elektromobil OPEL Astra Impuls3 pohled na detail benzinového topení.


-OPEL / VAUXHALL palubní přístroje-


Elektromobil OPEL Astra Impuls3 pohled na palubní přístroje.


Jízdní parametry obou verzí Astra Impuls se již tehdy velmi

přibližovaly parametrům běžných vozidel se spalovacími motory.


-OPEL / VAUXHALL technická data-


Elektromobil OPEL Astra Impuls2-3 technická data.


Elektromobily OPEL se dnes nejvíce vyskytují v Německu,

Například na známém ostrově Rujana v Baltském moři jich

ještě v roce 2000 jezdilo cca 30. Jsou tam jako pozůstatek po

velkém elektromobilovém projektu E-mobil Rüngen, který

probíhal v letech 1993 - 1996 v zemích západní Evropy.


-OPEL / VAUXHALL baterie Sodík/Síra vývod nabíjecího kabelu-


Elektromobil OPEL Astra Impuls3 baterie Sodík/Síra vývod nabíjecího kabelu.


-OPEL / VAUXHALL baterie Sodík/Síra u nabíjecího stojanu-


Elektromobil OPEL Astra Impuls3 baterie Sodík/Síra u nabíjecího stojanu.


-OPEL / VAUXHALL baterie Ni-Cd vývod nabíjecího kabelu-


Elektromobil OPEL Astra Impuls2 baterie Ni-Cd vývod nabíjecího kabelu.


V České republice není pravděpodobně zaregistrovaný ani

jeden. S velkým štěstím lze najít na internetových aukcích.






Technické parametry.




-BACK to INDEX-

Đ DVOHAPER & Elektromobil company 2005. All rights reserved